Ranking firmowej poczty e-mail we własnej domenie

Skrzynka email z własną domeną

Gdzie zarejestrować domenę pod skrzynkę pocztową?

Należy pamiętać, że aby korzystać z domeny i skrzynki pocztowej, należy wykupić także miejsce na serwerze (tak zwany hosting). Dopiero mając zarówno domenę jak i hosting, możesz założyć skrzynkę mailową z własym adresem.

Poniżej przedstawiamy sprawdzonych i niedrogich dostawców domen oraz hostingu:

Tani i wytrzymały hosting za niewielkie pieniądze

Od 50 zł za pierwszy rok, potem 200 zł rocznie

Zenbox – hosting bez zmartwień

Od 49 zł za pierwszy rok, potem 449 zł za rok.

Sprawne oko zauważy, że w naszym rankingu brakuje kilka najbardziej popularnych rejestratorów w Polsce. Nie bez powodu, bowiem wiele razy nasi kontrahenci przychodzili do nas w panice z fakturą na 2-3 tysiące złotych. Taka kwota brzmi jak nieśmieszny żart…

Wiele firm kusi niskimi cenami na start i zniżkami nawet -99%, za rok przychodzi właśnie taka faktura… a często jest już za późno i domeny nie można przenieść do innego operatora na czas. Dlatego uczulamy, domena powinna kosztować Cię około 100 zł, a hosting maksymalnie 500 zł, to wszystko czego potrzebujesz! Nie daj się nabrać na żadne dodatkowe oferty i usługi.

Zawsze masz prawo zmienić obecnego operatora na innego.

Wady i zalety korzystania z własnej domeny w poczcie e-mail

Oto najważniejsze z nich:

Zalety:

  1. Profesjonalny wizerunek – adresy e-mail w domenie firmowej np. biuro@twojafirma.pl wyglądają prestiżowo i budują zaufanie klientów.
  2. Łatwiejsze zapamiętywanie adresu przez odbiorców, co przekłada się na lepszą rozpoznawalność marki.
  3. Większa kontrola nad pocztą – nie jesteś uzależniony od dostawcy darmowych skrzynek.
  4. Jesteś o krok bliżej, do spełnienia wymagań o ochronie danych osobowych.
  5. Możliwość tworzenia wielu adresów w tej samej domenie np. ksiegowosc@firma.pl, zwroty@firma.pl.
  6. Lepsza ochrona przed spamem dzięki autoryzowanej wysyłce z domeny.

Wady:

  1. Koszty związane z rejestracją domeny i hostingiem poczty (zazwyczaj 100-500 zł rocznie).
  2. Konieczność samodzielnej konfiguracji i zarządzania skrzynkami.
  3. Ryzyko utraty adresu e-mail w przypadku nieprzedłużenia domeny (takie przypadki się zdarzają, opłacaj faktury w terminie!).
  4. Brak dostępu do zaawansowanych funkcji darmowych skrzynek np. Gmail.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Mogą Cię zainteresować:
Partnerzy Bloga